یزدفردا: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزایش بیش از ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش یزدفردا: مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، گفت: این اعتبار به صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شان مردم ارایه دهند. 

وی تامین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود مجموعه شورا‌ها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شورا‌ها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند. 

وی با اشاره به ۹ برابر شدن توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در دولت سیزدهم افزود: دولت سیزدهم به کمک مجموعه مدیریت شهری و روستایی آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند. 

دهقانی زاده عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعا سه هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در این دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزایش یافته است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا